[O2] Tryb skandynawski - kilka pytań przed...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czyzyk64
    Elegance
    • 2008
    • 866

    conan, a jaki masz sterownik centralnej elektryki ? to jest tryb amerykański, pala sie halogeny na dole ( tylko) jak zaciagniesz reczny to gasna. halogeny można przyciemnic np o 50% i to bedzie tak prawie jak org, ale tylko prawie.

    Komentarz

    • conan
      Rider
      • 2011
      • 546

      no to jeżeli nie da się pominąć tego ręcznego to szkoda to wogóle włączać, jakoś mi się to nie widzi jak będe zaciągać ręczny a światła będą gasnąć jak na choince...odpada
      Moja skodzinka o2
      Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

      Komentarz

      • broda45
        Classic
        • 2008
        • 4

        Witam ! Mam też włączony tryb skandynawski (tak mi się wydaje) tylko mam xenony i czy one biorą więcej prądu ?
        broda45

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          Ja ustawilem ten tryb skandynawski jakies 4 lata temu. W tym czasie auto zrobilo 100kkm, ma ori xenony, ori zarowki z tylu. Przepalily sie tylko te male w postojowkach(te od C w lampach) z tylu. Generalnie xenon ma moc 35W, a normalna zarowka 50/55W.

          Nie widze sensu kombinowac z dziennymi w halogenach itd, bo w takim Bielsku sa w sumie dwa tunele, w ktorych wg prawa i tak trzeba zapalac mijania ( a wiec tak naprawde i tak musimy odpalic jakieś swiatła, a kazde wlaczenie skraca ich zycie :diabelski_usmiech) to po co kombinowac. Tak moge omijac tunel, ale mi to bardzo nie po drodze i dziennie tam kilka razy przejezdzam :twisted:
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • kropeck
            RS
            • 2009
            • 2319
            • Octavia II (1Z3)
            • BLF 1.6 FSI 115 KM

            Zamieszczone przez tomcio2011
            (...)
            Na moje oburzenie, że to strasznie drogo, padła propozycja numer dwa. Ustawienie trybu amerykańskiego na światłach mijania. Aby to zrobić, ASO musi podobno zainstalować dodatkowy przekaźnik/przełącznik, który kosztuje 300 PLN. Do tego dochodzą ustawienia i jakieś modyfikacje w bezpiecznikach, co kosztuje dodatkowo 150 PLN. Razem 450 PLN.
            (...)
            Jedno kliknięcie w VCDS....
            Pozdrawiam,
            Michał

            Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

            Komentarz

            • tomikt
              Rider
              • 2007
              • 391

              dokładnie
              pierwszy raz miałem kabel w ręce a po godzinie miałem już tryb amerykański na halogenach
              znaczy - proste
              ech...
              TomikT

              Komentarz

              • tomcio2011
                Classic
                • 2011
                • 25

                Zamieszczone przez kropeck
                Zamieszczone przez tomcio2011
                (...)
                Na moje oburzenie, że to strasznie drogo, padła propozycja numer dwa. Ustawienie trybu amerykańskiego na światłach mijania. Aby to zrobić, ASO musi podobno zainstalować dodatkowy przekaźnik/przełącznik, który kosztuje 300 PLN. Do tego dochodzą ustawienia i jakieś modyfikacje w bezpiecznikach, co kosztuje dodatkowo 150 PLN. Razem 450 PLN.
                (...)
                Jedno kliknięcie w VCDS....
                Wszystko pięknie, tylko trzeba mieć VCDS

                Rozumiem, że jedno kliknięcie dotyczy trybu amerykańskiego na halogenach (tak jak pisze TOMIKT)?
                A może można ustawić też tryb amerykański na światłach mijania (bez pozycyjnych z przodu i tyłu) bez dodatkowych przekaźników? Oznaczałoby to, że ASO próbuje mnie naciągnąć.

                Ale do rzeczy. Kto z tych miast mógłby mi ustawić (nie za darmo) tryb amerykański na halogenach: Biała Podlaska, Międzyrzec Podlaski, Radzyń Podlaski, Łuków, Siedlce???
                Mało kto myśli tak o Tobie,
                jak Ty myślisz sam o sobie.

                Komentarz

                • greg44
                  L&K
                  • 2011
                  • 1198
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BKD 2.0 TDI 140 KM

                  [quote="tomcio2011"][quote="kropeck"]
                  Zamieszczone przez tomcio2011
                  (...)

                  Ale do rzeczy. Kto z tych miast mógłby mi ustawić (nie za darmo) tryb amerykański na halogenach: Biała Podlaska, Międzyrzec Podlaski, Radzyń Podlaski, Łuków, Siedlce???
                  Wymień jeszcze Drelów, Wohyń, Kąkolewnica, Komarówka Podl. i inne przyboczne miejscowości. :roll: Czasami tam bywam w okolicach, ale narazie się nie wybieram, może za miesiąc.

                  Komentarz

                  • tomcio2011
                    Classic
                    • 2011
                    • 25

                    Zamieszczone przez greg44

                    Wymień jeszcze Drelów, Wohyń, Kąkolewnica, Komarówka Podl. i inne przyboczne miejscowości. :roll: Czasami tam bywam w okolicach, ale narazie się nie wybieram, może za miesiąc.
                    Może być i za miesiąc, chyba że wcześniej ktoś inny się trafi. Daj znać na maila. Dzięki.
                    Mało kto myśli tak o Tobie,
                    jak Ty myślisz sam o sobie.

                    Komentarz

                    • natash
                      RS
                      • 2011
                      • 2599

                      Kilka pytań, prosiłbym o konkretne linki.

                      Różnice pomiędzy trybem amerykańskim i skandynawskim, na forum są rozbierze informację, chyba że ktoś mógłby dokładnie napisać co ustawić aby osiągnąć takie działanie świateł:

                      Świeci się tylko przód, tył oraz zegary nie przy pozycji włącznika świateł na Auto jest dzień, wjeżdżam do tunelu lub robi się ciemno, zapala się dodatkowo tył i zegary.

                      Czy mogę dodatkowo ustawić np moc świateł na 50-60% aby świeciły w dzień, pokrętło na Auto i czy one automatycznie zmienią się na 100% jak zrobi się ciemno lub wjadę do tunelu (czy dużo oszczędzą na tym żarówki i klosze, bo głównie jeżdżę w dzień). Bo z tego co rozumiem, używanie halogenów jako świateł dziennych jest prawnie zabronione w PL, a instalowanie świateł za 400 złotych, przy oszczędności 200 złotych rocznie mija się z celem, bo w ciągu pewnie 2 lat te światła do jazdy dziennej padną...

                      Czy przy coming home i leaving home dużo w dupcie dostaje akumulator przy odcinkach po mieście ~15km?

                      Komentarz

                      • wokan
                        Ambiente
                        • 2007
                        • 210

                        natash, Ja mam ustawione dokładnie tak jak piszesz. Postępowałem wg wskazówek z TEGO wątku.

                        Mam ustawiony tryb amerykański - światła dzienne przekierowane na halogeny i dodatkowo przyciemnione o 50%. Na pozycji 0 zawsze świecą się tylko dzienne czyli halogeny, gasną jedynie przy zaciągniętym ręcznym. Na pozycji AUTO świecą się dzienne (halogeny) jak jest jasno. Gdy się ściemnia lub gdy wjeżdżamy np do tunelu natychmiast się zapalają światła mijania (u mnie ksenon). Po wyjeździe z tunelu gasną po krótkiej chwili i włączają się z powrotem dzienne. Jeżeli przełączenie wywołał zmrok (np. burza na trasie) lub uruchomiliśmy auto gdy było za mało światła (np. rano) to gdy z powrotem jest jasno to czujnik zmierzchu mówi "można gasić świeczki" z dużo większym opóźnieniem :szeroki_usmiech .
                        Przełączenie na mijania powoduje również włączenie wycieraczek (czujnik deszczu wykrywa że pada).
                        Co do legalności to przed FL takie ustawienie dziennych jest niezgodne z przepisami, ale tyle już jeździ Skód, VWów i innych marek z dziennymi, że Policja już na to nie patrzy. Mnie dwa razy zatrzymywali, raz to nawet jechałem za nimi dłuższy czas i nawet nie zająknęli się czy mam homologację na dzienne.

                        A na krótkich dystansach to aku bardziej dostaje po dupie przez ciągłe szarpanie rozrusznika niż LH i CH :szeroki_usmiech
                        Octavia II RS TDI 200/441
                        "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

                        Komentarz

                        • natash
                          RS
                          • 2011
                          • 2599

                          Bardzo dziękuje za odpowiedź, dodatkowe pytania:

                          Ty masz ustawione przeciwmgielne jako dzienne (halogeny) i tam ustawione 50% mocy, co to daje w porównaniu z takim samym ustawieniem dla pozycyjnych, da radę zmniejszyć ich moc?

                          To jest jakaś realna oszczędność ustawić halogeny zamiast pozycyjnych?

                          Rozumiem, że przy zapadnięciu zmroku, światła z tyłu zapalają Ci się automatycznie, a jak odpalasz auto i masz zaciągnięty ręczny, to dopiero po puszczeniu zapalają się halogeny?

                          Komentarz

                          • wokan
                            Ambiente
                            • 2007
                            • 210

                            Zamieszczone przez natash
                            Bardzo dziękuje za odpowiedź, dodatkowe pytania:

                            Ty masz ustawione przeciwmgielne jako dzienne (halogeny) i tam ustawione 50% mocy, co to daje w porównaniu z takim samym ustawieniem dla pozycyjnych, da radę zmniejszyć ich moc?
                            Światła mijania (chyba o to chodzi, a nie o pozycyjne) też da radę przyciemnić - opis w wątku który podałem.

                            Zamieszczone przez natash
                            To jest jakaś realna oszczędność ustawić halogeny zamiast pozycyjnych?
                            Żarówka p-mgielna to chyba 35W, mijania H7 - 55W. Jest chyba oszczędność, choć w przypadku trybu skandynawskiego dużo się nie zyskuje. W amerykańskim jest większy zysk - nie świeci się tył i deska, a to sporo w sumie watów.
                            W RSach p-mgielne mają zdaje się 55W, ale jak przyciemnię o 50% to mam 27W, czyli i tak mniej niż ksenon, a dodatkowo nie męczę go ciągłym włączaniem i wyłączaniem.

                            Zamieszczone przez natash
                            Rozumiem, że przy zapadnięciu zmroku, światła z tyłu zapalają Ci się automatycznie, a jak odpalasz auto i masz zaciągnięty ręczny, to dopiero po puszczeniu zapalają się halogeny?
                            Dokładnie tak jak piszesz.
                            Octavia II RS TDI 200/441
                            "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • PMR
                              Classic
                              • 2012
                              • 36
                              • Octavia II combi (1Z5)
                              • BWA 2.0 TSI RS 200 KM

                              Czy zmniejszenie jasności świateł przeciwmgłowych używanych jako dzienne skutkuje także zmniejszeniem ich jasności, gdy są wykorzystywane po prostu jako przeciwmgłowe (wyciągnięty wyłącznik), czy też świecą wtedy z pełną mocą?
                              250 KM, 360 Nm

                              Komentarz

                              • piotrek_os
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 8162
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                Zamieszczone przez PMR
                                Czy zmniejszenie jasności świateł przeciwmgłowych używanych jako dzienne skutkuje także zmniejszeniem ich jasności, gdy są wykorzystywane po prostu jako przeciwmgłowe (wyciągnięty wyłącznik), czy też świecą wtedy z pełną mocą?
                                jezeli uzywasz jak halogeny to świeca jak wczesniej. Róznica jest tylko przy "dziennych"...jak masz zmniejszone.
                                Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                Komentarz

                                • krzynol
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2007
                                  • 10996
                                  • Superb II combi (3T5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                  Zamieszczone przez wokan
                                  Na pozycji 0 zawsze świecą się tylko dzienne czyli halogeny, gasną jedynie przy zaciągniętym ręcznym
                                  zależy od kodowania, bo na "0" może nic się nie świecić
                                  dopiero na auto mamy pełen automat + ręczny wyłączający w trybie US
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz

                                  • wokan
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 210

                                    Zamieszczone przez krzynol
                                    zależy od kodowania, bo na "0" może nic się nie świecić
                                    dopiero na auto mamy pełen automat + ręczny wyłączający w trybie US
                                    Człowiek się cały czas uczy...

                                    Jak to zakodować aby na 0 nic się nie świeciło?
                                    Octavia II RS TDI 200/441
                                    "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

                                    Komentarz

                                    • natash
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2599

                                      Więc sobie ustawiłem tak:
                                      - tryb amerykański
                                      - dziennie 50% mocy (nie mam xenonów, także niema sensu narażać się miśkom i halogeny ustawiać jako dzienne, zmniejszyłem tylko moc do 50% pozycyjnych)
                                      - przełącznik na auto tył się nie pali, przód daje 50%, po przełączeniu na postojowe, nie pali się tył... tak powinno być? po przełączeniu na pozycyjne, przestawiają się na 100% i zapala się tył
                                      - dodatkowo ustawiłem coming home i leaving home, zamknąłem auto, nie zapaliły się lampy, czy to jest spowodowane zaciągniętym ręcznym w trybie amerykańskim czy czujnikiem zmierzchu który wykrył, że jest widno?

                                      Acha mi na "0" też przednie świecą w trybie dziennym czyli 50%, ale chętnie bym tak ustawił, żeby nie świeciły wogóle.

                                      Ustawiłem sobie tak, aby było najoptymalnie dla mnie, ale zgodnie z literą prawa :P

                                      Komentarz

                                      • krzynol
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 10996
                                        • Superb II combi (3T5)
                                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                        tylko sterowniki highendowe
                                        bajt 25 bit 5 na 1
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz

                                        • wokan
                                          Ambiente
                                          • 2007
                                          • 210

                                          Zamieszczone przez natash
                                          po przełączeniu na postojowe, nie pali się tył... tak powinno być?
                                          Też tak mam. Tył zapali się po zaciągnięciu ręcznego.

                                          Zamieszczone przez natash
                                          - dodatkowo ustawiłem coming home i leaving home, zamknąłem auto, nie zapaliły się lampy, czy to jest spowodowane zaciągniętym ręcznym w trybie amerykańskim czy czujnikiem zmierzchu który wykrył, że jest widno?
                                          To zadziałał czujnik zmierzchu - było za jasno.
                                          Octavia II RS TDI 200/441
                                          "Wojtek jak ostatnio depnął to buda dotarła do domu 10 minut po podwoziu" :twisted: :diabelski_usmiech

                                          Komentarz

                                          • natash
                                            RS
                                            • 2011
                                            • 2599

                                            krzynol - ja mam 21 bajtów.

                                            wokan - Fakt zrobiło się ciemno, idę do auta lampy się zapalają, zamykam auto lampy nie gasną, dopiero po jakimś czasie. Co ciekawe przy czujniku zmierzchu zaciągnięty ręczny niema na to wpływu .

                                            Co znaczy pozycja, "Coming-Home Mode via (= personalization / 1 = lightsensor)
                                            Załączone pliki

                                            Komentarz

                                            • krzynol
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 10996
                                              • Superb II combi (3T5)
                                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                              • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                              Zamieszczone przez wokan
                                              natash napisał/a:
                                              po przełączeniu na postojowe, nie pali się tył... tak powinno być?


                                              Też tak mam. Tył zapali się po zaciągnięciu ręcznego.
                                              pierwsze słyszę :!: :?:

                                              natash, to musisz wymienić na 30bajtowy highend w stylu 3C8 937 049 C,E i wyższe
                                              0- włączone CH/LH bez względu na światło, 1-CH/LH sterowane jasnością dnia
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz

                                              • natash
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 2599

                                                Krzynol jak to rozumieć? Bo tam niema opcji wpisania "0" lub "1", ale rozumiem to chyba tak, że jak zahaczę ptaszka to będę miał "1", tak jak teraz to jest "0", chociaż przy aktywacji trybu amerykańskiego, w dzień nie działa CH i LH, a wieczorem tak . Może jest to spowodowane zostawieniem przełącznika świateł na auto i wtedy czujnik zmierzchu działa, a jak bym zaznaczył ten bit 4, to wtedy byłoby to niezależnie od przełącznika świateł...???

                                                Komentarz

                                                • krzynol
                                                  RS
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2007
                                                  • 10996
                                                  • Superb II combi (3T5)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                                  • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                                  wiesz co, ta opcja jest podejrzana i może wcale nie działać zgodnie z opisem
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  • natash
                                                    RS
                                                    • 2011
                                                    • 2599

                                                    Dużo więcej można ustawić zmieniając ten sterownik?

                                                    Obecny 3C0-937-049-E.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...